WWE 2K14 inceleme

WWE 2K14

Dünyanın en çok seyredilen spor dallarından birisi olan Amerikan güreşinin aslında bir dizi serisi olduğunu, her şeyin senaryolu ve dövüşlerin de sahte olduğunu herkes biliyor; ancak yine de o adamların güçleri ile kendimizinkileri kıyaslayamayız. Uzun senelerdir bu WWE için oyun geliştirilirken HTQ yürütüyordu bu işi. Ancak bu sene batmalarının ardında bu görevi 2K Sports üstlendi.

Evet, bu yıl WWE şampiyonluğunu uzun yıllar sonra yeniden yaşayan ”The People Champion” The Rock, WWE 2K14’ün kapağını süslüyor. Yapımın menüsüne göz gezdirdiğimizde, ilk dikkat çeken yenilik “30 Years Of Wrestlemania” modunun yer alması olmuş. Geçtiğimiz sene WWE ’13 ile birlikte “Attitude Era” modunu övgü ile bahsedip, büyük bir zevkle oynamıştık ve şimdi “30 Years Of Wrestlemania” ile adından da anlayabileceğiniz üzere, geçen 29 yıla kadar yaşanmış WM maçlarını tekrardan WWE 2K14 ile başlayıp eski günleri bir kez daha yad ediyoruz. Hulkamania’dan tutunda Universe Era’ya kadar geniş bir maç yelpazesini mevcut. Öyle söylüyorum, çünkü bütün maçları size anlatırsam, heyecanı kaçmış olur. O yüzden kesinlikle hepsini siz oynarken görün derim. Özellikle 30 Years Of Wrestlemania’da ilk başta bildiğiniz gibi; Hulk Hogan, ”Macho Man” Randy Savage, Ultimate Warrior gibi büyük efsaneler mevcut. 1’den 29’a kadar uzanan önemli maçlar sayesinde de, yıllardır WWE oyunlarında özlenen güreşçileri görmeseydik ayıp olurdu.

30 Years Of Wrestlemania modundan bahsetmeye devam edersek, özellikle ilk Wrestlemania maçlarında yaşanmış olan olayları yeniden yaşayıp, aynı olaylara tanıklık edeceğinizi garanti edebilirim. Geçen sene ki Attitude Era’dan modundan daha fazla özenli ve daha detaylı maçlar çıkarıyorsunuz. Ayrıca Attitude Era’da da olduğu gibi yaptığımız maçlar sırasında oyun size çeşitli görevler veriyor. Siz de bu verilen bonus veya ana görevi harfiyen yapmaya çalışıyorsunuz. Diyelim, bonus olarak verilen görevleri yerine getiremediniz, yani ana göreve uyup, direk maçı kazandınız. Bunun bir dezavantajı, doğal olarak oyundaki bonus içerikleri elde edemiyorsunuz. Önemli güreşçiler, arenalar, kostümler gibi içerikleri kaçırıyorsunuz. O yüzden bize verilen oyun esnasındaki bonus görevlerini yapmaya özen gösterin. Bu modda 100’den fazla çeşit açılabilir güreşçiler, arenalar, videolar, fotoğraflar vb. gibi daha sayamadığım içerikler mevcut. Benim tavsiyem hepsini açmaya çalışın. Zaten benim gibi ağır bir güreş fanıysanız elinizden geleni yapacağınızdan adım gibi eminim.

WWE Universe modu yani sezon modu olarakta adlandırabileceğiniz bu mod, yeni versiyonu ile birlikte karşımız çıkıyor. Bu modda yapılan ilk önemli yenilik olan Rivals özelliği oldukça göze çarpıyor. Yani artık Universe Mod’da gerekli düzenlemeleri yaptığınızda, 2 güreşçi arasında geçen feudun süresini istediğimiz gibi belirleyebilmemiz gayet güzel olmuş. Böylece önceki oyunlardaki gibi kimle kimin feud gerçekleştirdiğini anlayamama olayı bu sayede kalkmış. Universe Modu’ndaki teknik özellikler ve istatistikler yine güncelliğini korumuş. Önceki oyunlarda olduğu gibi kendi sezonuzu dilediğiniz gibi düzenleyebiliyorsunuz. Son olarak belirtelim Universe modunda güreşçilerin eskiden günümüze kadar giydikleri kostümlerini Universe modunda istediğinizi gibi belirledikten sonra kaydedip, onunla devam edebiliyorsunuz. Oyun modlarından devam edersek, bu yıl Gold Rush adlı bir nevi turnuva olarak adlandırabileceğimiz bir bölüm var. Bu bölümde istediğimiz tür de bir turnuva düzenleyebiliyorsunuz. Ve sona kalan her zaman ki gibi turnuva kazananı seçiliyor.

Creation Suite kısmında ise, bu yıl büyük yenilikler barındırıyor. Özellikle en sevdiğim kısım olan güreşçi yaratma bölümünde artık slot kısmı 50’den 100 kişiye kadar yükseltilmiş. Bu kısımda internetten yaratılan daha fazla güreşçileri indirebilir veya daha fazla kendiniz yepyeni güreşçiler yaratabilirsiniz. Elbette yenilikler bununla sınırlı değil. Karakter yaratma seçeneğinde Superstar Heads bölümü yer alıyor. Yani, 12 adet bulunan WWE güreşçilerin kafasını, gövdesini, dövmelerini, vücut şekillerini ve kendilerine ait bulunan 5’ten fazla kıyafetlerini seçebilir, ayrıca olanları dilediğinizce kişileştirebilirsiniz. Bu yıl kemer tasarlama çok ayrıntılı bir şekilde geri dönmüş. Artık istediğiniz gibi kemere logosundan tutun, rengini, yazılarını, amblemlerini tasarlayabiliyorsunuz. Ayrıca güncel kemerlerinde bu kategoriye dahil olduğunu belirtelim.

Asıl bombayı en sona sakladım çünkü, oyunun çıkışına yakın bir süre zarfında kendini gösteren The Streak modu. Belki de WWE 2K14’ü sırf bu mod için bile satın alabilirsiniz. Undertaker’ın efsanevi Wrestlemania serisini kendiniz bitirip veya koruyabilirsiniz. Hemen açıklamak gerekirse, The Streak modunun bulunda 2 ayrı bölüm var. Defeat The Streak bunlardan birisi. Bu bölümü seçtiğinizde, Undertaker’ın efsanevi Wrestlemania serisini herhangi bir güreşçi seçip bitirmeye çalışıyorsunuz. Normal oyundan daha da zor olan bu modda gerçekten hem zorlanıp, hem de çok eğleneceksiniz. Eh, koskoca Undertaker’ın serisini o kolay kolay bitirmek kolay değil elbet. Diğer bir bölüm ise Defend The Streak. Bu bölümde de bu sefer siz Undertaker oluyorsunuz. Ve sırasıyla gelen güreşçileri tuş edip, sona kadar kalmaya çalışıyorsunuz. Ayrıca, maç sonucunda aldığımız puanları Leaderboard ekranında paylaşıp, dünya sıralamasında görünebilirsiniz.

Eh, oyunda bulunan neredeyse tüm yeni oyun modları ve içeriklerinde bahsettik. Bu sefer de işin asıl kısmı olan teknik detaylardan ve oyunda bulunan güreşçilerden bahsedelim. Bu yıl, dediğim gibi, özlenen güreşçiler WWE 2K14’de yer almış. Goldberg, Ric Flair, Hulk Hogan vb. efsanevi güreşçilerin kadroda bulunması gerçekten sevindirici. Günümüz güreşçilerinden ise The Shield ekibi, Prime Time Players’tan Titus O’Neil, Darren Young gibi güreşçiler, ilk oyunlarında yerlerini aldılar. Fakat, Curtis Axel ve The Usos’un güncel kadroda bulunmaması beni bir hayli üzdü.

Her neyse efendim, oyunun teknik kısmına geçersek, öncelikle grafiklerden bahsedelim. Yapımın görselliği WWE 13’den pek fazla bir fark olmadığını söylemeliyim. Sadece biraz daha temiz ve canlı görünüyor. Karakter tasarımları için bu yıl cidden iyi bir iş çıkarılmış. Ama Randy Orton ve Christian gibi bazı güreşçilerin geçen yıl olan tasarımlarıyla aynı olduklarını belirtelim. Yani bazıları baştan aşağı yenilenmiş, bazıları ise direk kopyala – yapıştır şeklinde olmuş. Görsel anlamda bahsetmem gereken son konu ise, 30 Year Of Wrestlemania modunda yaptığımız ilk maçlardaki atmosferin şahane olması. Tam olması gerektiği gibi retro bir havaya bürünmüş. Oldukça güzel detayların işlendiğini dile getirmek gerek.

Yapımın ses efektleri geçen yıla göre çok büyük bir gelişme kaydetmiş. Taraftar tezahüratları, güreşçilerin yaptığımız hamle sonrasında ringe düştüğü anda çıkan sesler, yani olabilecek bütün ses efektleri elden geçirilmiş. Bu sefer gerçekten özlenilen ses efektleri ile oluşan atmosfer geri gelmiş. Bunun kesinlikle 2K Sports’un yardımıyla gerçekleştiğini düşünüyorum. Gel gelelim spiker konuşmalarına… Genel skript bazlı konuşmalar yapan Jerry King Lawyer ve Micheal Cole, yine bu yılda da olduğu gibi yaşanan heyecanı tam anlamıyla anlatmaktan yoksun bir görüntü çiziyorlar. Hani bazen, Smackdown VS Raw 2008’de ki konuşmalara bile rastladığımı söylemeliyim. Keşke 2K Sports az da olsa bu spiker olayına da bir el atsaydı demekten kendimi alamadım.

Animasyon konusunda bu sefer Yukes bekleneni vermiş diyebilirim. Artık eskisi gibi güreşçiler odunsu ve robotumsu bir görünümde değiller. Eklenen yeni animasyonlar sayesinde artık karakterler koşarken, yürürken tam olması gerektiği gibi koşuyor ve yürüyorlar. Gerektiğinde yaptığımız hareketler sonucunda kendi kendine el kol hareketleri yapması gayet hoş olmuş. Bu yıl WWE 2K14’te bulunan yeni bir hareket animasyonları kategorisi ise Catapult Finishers’lar olmuş. Toplamda 10’dan fazla güreşçi de bu özellik var. Diyelim Catapult Finisher özelliği olan Chris Jericho’yu seçtiniz. Öncelikle rakibiniz Irish Whip’e atıyorsunuz. Ve daha sonra rakibiniz tam yanınıza yaklaştığında L2 tuşuna basıp, aynı anda üçgen tuşuna basarsanız, havada Codebreaker’ı vurup, rakibinizi saf dışı bırakabilirsiniz. Bu hareketlerinde oyuna ayrı bir hava kattığını söylemeliyim. Ayrıca yeni oyuna 300’den fazla hareketin eklendiğini de belirtelim. Kontroller için ise geçen yıldan pek farklı olduğu söylenemez, fakat bu yıl yeni ve çok güzel bir özellik eklenmiş oyuna. Rakip baygınken L2 ve R2 tuşlarına aynı anda basarsanız, rakibinizin kafasını tutup dilediğiniz gibi ring kenarlarına vb gibi yerlere rahatlıkla götürebiliyorsunuz. Bu yeni animasyonun eklenmesi çok iyi olmuş. Çünkü önceki yıllardaki rakibi sürükleme animasyonu tam bir işkenceydi. İşkence demişken, WWE 13’te sorun olan oyuncuların 2 counttan sonra kick out yapamamaları cidden çok büyük bir sıkıntıydı. Fakat, en sonunda WWE 2K14 ile birlikte hem bu sorunun ortadan kalkmış hem de, daha dramatik kick-outlar oyunda yer almış. Yani böylece oyundan büyük bir heyecan ve keyif alıyorsunuz.

O kadar oyunun artılarından bahsettik, elbette WWE 2K14, her oyun olduğu gibi maalesef kusursuz değil. Grafiklerin pek bir gelişme göstermemesi, geçen seneye göre olmasa da yapay zeka da bulunan bazı sorunlar nedeniyle, eksi yönleri de mevcut. Ama bu türü sevenlerin pekte kafaya takacaklarını sanmıyorum. İlk dakikadan başladığınız an itibaren zaten oyunu bırakmak pek mümkün olmuyor.

Sonuç olarak WWE 2K14, WWE Smackdown!: Here Comes The Pain’den sonra kesinlikle gelmiş geçmiş en iyi güreş oyunu olmayı başarıyor. Gerek yepyeni oyun modları olsun, gerekse 30 Years Wrestlemania modu ile birlikte sürpriz bir şekilde ortaya çıkan The Streak modu olsun, oyunun çeşitlilik bakımından çıtayı daha yukarıya taşımış. Güreşçi listesi bakımından da oldukça sağlam olan WWE 2K14’ü bütün oyun severlere şiddetle tavsiye ediyorum. Artık, sadece 2K Sports yapımı olan bir WWE oyunu bekleme vakti gelmiştir. O zamana kadar, bu oyunu alıp, oynayın! Herkese iyi oyunlar!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD