XCOM: Enemy Within ön inceleme

XCOM Enemy Within

XCOM’un en son yayımlanmış olan DLC’si Enemy Within bu sefer incelemelerimiz arasında kendine yer buluyor. Oldukça başarılı bir ek paket olduğunu rahatlıkla söyleyebileceğimiz Enemy Within’i kesinlikle almanızı öneriyoruz. Ancak neden önerdiğimizi öğrenmek istiyorsanız aşağıdaki yazının devamını okumanız gerekiyor. İşte XCOM: Enemy Within ön inceleme yazımız.

XCOM: Enemy Unknown’un oynadıysanız eğer oyunun yapısını genel olarak bilirsiniz. Eğer bilmiyorsanız sitemizdeki Enemy Unknown incelemesini okuyarak gerekli bilgiyi edinebilirsiniz. O incelemeyi okuduktan sonra bu incelemeyi okursanız daha iyi bir şekilde yenilikleri anlarsınız. Birçok ödül almış bu oyunun DLC’si de kendisinden güzel olmuş diyebilirim, keyifle test ettim.

Enemy Within’in ön inceleme sürümü elimize ulaştı ve ben de oturup bayağı güzel bir şekilde oynadım.

Enemy Within ile birlikte oyuna yeni bir kaynak ekleniyor: Meld. Bu kaynak bir konteynır içerisinde yer alıyor. Abductions, Crashed UFO ve Landed UFO görevlerinde bu kaynaklardan iki tane bulunuyor. Birisi bizim görebileceğimiz yakın bir yerde iken, diğeri de oldukça uzakta. Bunları ele geçirmek oldukça iyi ve oldukça güzel geliştirmeler sağlıyor. Fakat ele geçirmek pek kolay değil. Uzaylılarla uğraşırken bir yandan da bunları ele geçirmek oldukça zor oluyor. Üstelik bu Meld konteynırları kendilerini yok etmeye ayarlılar. Yakınımızda bulunan konteynır 5 sıra sonra kendini imha ederken, uzakta bulunan konteynır da 10 sıra sonunda patlıyor. Eğer yakınında askerleriniz bulunuyorsa, bu patlamadan onlar da etkileniyorlar. Meld alıp almamak size kalmış bir şey.

Ben Meld’leri her zaman için almanızı öneririm. Meld’ler sayesinde yeni bir asker sınıfı üretebiliyorsunuz. Bu asker sınıfı MEC Troopers olarak adlandırılıyor. Herhangi bir sınıftan olan bir askeri MEC Troopers’a dönüştürmeniz mevcut. Nanotek organizmalarını kullanarak askerlerinizi bir nevi modifiye ediyor ve onları birer robota dönüştürüyor. MEC Troopers’lar oldukça güçlü fakat bu sınıftan bir asker yaratmak o askeri çok zorlu yollara sokuyor.

MEC’lerden tam olarak bahsetmeden önce Gene Mod’lardan bahsetmek istiyorum. Uzaylı otopsileri sonucunda ortaya çıkan bu genetik modifikasyonları askerlerinizin üstünde kullanmanız mümkün. Genetik Laboratuvar’larda işlediğimiz G-mod’ları, askerlerimizin kullanabileceği çeşitli zırhlara dönüştürüyoruz. Beyin, göz, göğüs, cit ve bacaklar gibi kısımlara yeni zırhlar yaparak ekstra koruma ve ekstra vuruş bonuslarına sahip oluyorsunuz.

Beyninize yerleştirmiş olduğunuz “Neurel Feedback” ile sizin askerinizi ele geçirmeye çalışan bir uzaylıyı öldürebilmeniz mümkün. Eğer uzaylı bunu yaparken başarısız olursa sonuç geri teperek ona zarar veriyor ve onu öldürüyor.

Göğüs için yapılan bir özellik ise size ikinci bir kalp sağlıyor ve öldüğünüzde dirilmenizi sağlıyor. Cildiniz için geliştireceğiniz “Bioeletric Cilt” ile görünmez düşmanları ortaya çıkartırken, “Mimetic Cilt” ile birlikte askerlerinizi görünmez kılabiliyorsunuz. Genetik modifikasyonları kullanmak Meld ve para harcamanıza sebep oluyor fakat oldukça karlı bir iş olduğunu söyleyebilirim.

Belirli bir rütbeye erişmiş olan askerlerinizi, sınıfları farketmeksizin, birer MEC Trooper’a dönüştürebiliyorsunuz. Askerleriniz kollarını ve ayaklarını feda ederek onları sibernetik implantlar ile değiştiriyorlar. Hatta seslerinde bile çeşitli değişmeler görülebiliyor. Yani mekanik bir hal alıyorlar. MEC Trooper’lar özel bir kıyafet giydiklerinden dolayı normal savaş ekipmanlarını kullanmıyorlar. Minigun, Railgun ve Particle Cannon gibi silahlara sahipler. Bu dev askerler kendi aralarında üç sınıfa ayrılıyorlar: MEC-1 Warden, MEC-2 Sentinel ve MEC-3 Paladin.

Sınıfları kendiniz görüp keşfedin demek istiyorum, böyle daha zevkli olacaktır. Zaten her biri seviye atlıyor ve yeni özelliklere kavuşuyor. Onları burada açıklamanın bir manası yok bana göre. Fakat aralarından Warden’dan bahsetmek istiyorum. En azından bu robotlardan birinin neler yapabildiğini görün.

MEC-1 Warden tamamen yakın menzilli bir dövüşçü. İki farklı özelliği bulunuyor: Kinetic Strike Module ve Flamethrower. Kinetic Strike Module ile dibinizdeki bir düşmana güçlü bir yumruk atıyorsunuz ve ona 12 gibi bir hasar veriyorsunuz. Flamethrower ile birlikte önünüzde bulunan düşmanları yakarak eritmeniz mümkün Bu iki özellik uzaylılar karşısında savaşırken oldukça işinize yarıyor. Tüm bunları DLC çıktıktan sonra rahat bir şekilde kullanabileceksiniz.

Tıpkı bizim askerlerimizin kullanmış olduğu MEC kıyafetleri gibi uzaylılarında bir teknolojisi bulunuyor. Ek paket ile eklenecek olan iki yeni uzaylı sınıfı var: Mechtoid ve Seeker. Mechtoid’ler tıpkı bizim MEC Trooper’larımızın birer kopyası diyebilirim. Çünkü birbirlerine çok benziyorlar ve birbirlerine yakın özelliklere sahipler. Bir Sectoid kendi uzuvlarını tıpkı bizim askerimiz gibi feda ederek dev bir robot halini alıyor. Kendilerine can verebilme özellikleri bulunuyor. Plasma Mini-Cannon’ları var ve öldüklerinde iki farklı ceset bırakıyorlar. Sectoid ve Mini Core olarak iki ceset bırakan Mechtoid’lerden de Meld elde edebiliyorsunuz. Şimdi diğer yeni uzaylımız Seeker’a biraz göz atalım.

Seeker’lar uçan mürekkep balıklarına benzer uzaylılar. Kendilerini gizlemek gibi bir özellikleri bulunuyor. Eğer diğer düşmanlarla etkileşime geçerseniz, Seeker’lar sizlere görünebiliyorlar. Böyle bir dezavantajları bulunuyor. Seeker’ların genel olarak bir tek Plasma saldırıları bulunuyor. Fakat gizli moda geçerlerse düşmanı paralize ediyorlar ve her sıra başında hasar almasını sağlıyorlar. Bu saldırıya dayanabilen dost birimler, bir sıra için Catch their breath’i kullanmak zorundalar. Yani tekrardan nefes almaya başlamaları bir sıra sürüyor. Bu sıra sonucunda tekrardan o askeri eğer ölmediyse kullanmanız mümkün.

Uzaylılar haricinde bizlere bir de EXALT adlı insan ekibi karşı çıkıyor DLC ile birlikte. Sanki uzaylılarla uğraştığımız yetmezmiş gibi bir de bunlarla uğraşıyoruz. Bunlar uzaylılarla dost değillerken, XCOM ile de dost değiller. Amaçları sadece tüm dünyaya hükmetmek. Zaten EXALT’ın detaylarını oyunu oynarken öğreneceksiniz. Burada açıklarsam biraz spoiler vermiş olurum. Oyun sırasında bu arkadaşlar ile de çeşitli mücadelelerimiz olacak.

Tüm yenilikler haricinde oyunun ana yapısında da değişimler mevcut. Sınıflarda çeşitli düzeltmeler yapılmışken, yeni teknolojiler de oyuna aktarılmış durumda. Dört farklı el bombası ve birbirinden farklı yeni eşyalar oyun içerisinde sizleri bekliyor olacak. Ek paket ile birlikte oyuna toplam 47 yeni harita ekleniyor. Banka, dondurma dükkanı, kamyon durağı ve yol kenarındaki ev gibi haritalar oyuna ekleniyor.

Enemy Within ile birlikte oyuna tabii ki yeni görevlerde ekleniyor. Bu görevleri tek kişilik mod aracılığı ile oynayıp bitirebileceksiniz. Bu bölümlerde EXALT ile temasa geçeceğiz, kimi zaman onlarla savaşacağız fakat uzaylılar genel olarak ön planda olacak. Oyunun multiplayer kısmı ile ilgilenenlere ise şunlardan bahsedebilirim: multiplayer birim maliyetleri daha dengeli bir hale getirildi, EXALT ajanları eklendi, Mechtoid ve Seeker uzaylı sınıfları eklendi ve 8 yeni harita da eklendi. Steam üzerinden yeni achievement’lar açmanız da mümkün.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD