Dark Raid İnceleme

Dark Raid

Vector Games tarafından geliştirilmiş olan Dark Raid artık Steam üzerindeki yerini aldı. Satın alınabilir bir durumda olan oyun bizleri Muddy adlı yeni kahramanımızla tanıştıracak. Grafik ve hikaye konusunda şu ana dek gelen bilgilere oranla iyi bir izlenim bıraktığını söyleyebileceğimiz Dark Raid için sizlere bir beta inceleme yazısı sunuyoruz. Oyunu geliştiren ekip sadece 3 kişiden oluşmakta, bu yüzden pek de büyük bir beklenti içine girilmemesi gerektiğinin de altını çizelim.

Kendisi uzay boşluğundaki bir gemide insanların emirlerini yerine getiriyor ancak onun diğer droidlerden bir de farkı var, kendisi bazı duyguları hissedebiliyor. Her ne kadar robot arkadaşları onun, bu konuda haksız olduğunu düşünse bile Muddy, farkını bir şekilde belli eden bir droid. Bir gün tüm robotların (Muddy hariç) kendisini güncellediği bir program yüzünden, uzay gemisinde ortalık karışıyor. Bütün robotlar saldırganlaşıyor ve Muddy’yi de “öldürülmesi gereken” listelerine ekliyorlar.

Dark Raid, Unreal Teknolojisi ile oyunseverlerle buluşacak ve oyun hem çoklu oyuncu moduna, hem de hikaye moduna odaklanacak. Çoklu oyuncu modunda DeathMatch, Team DeathMatch ve Capture the Flag modları yer alırken, oyun içerisinde aynı zamanda 7 farklı silah ve 7 farklı düşman modellemesi yer alacak. Her ne kadar beta sürecinde yer alan optimizasyon sorunları, oyuncuyu oldukça rahatsız etse bile, biz şimdilik oyunun diğer noktaları konusunda size birkaç detay verelim.

Türkçe olarak oynayabileceğimiz Dark Raid, genel olarak koridordan koridora geçiş yapan bir FPS. Henüz beta sürecinde olmasından dolayı yaşanan optimizasyon sorunları, yarından itibaren düzelirse elimizde başarılı bir FPS oyunu olabilir. Söz konusu Unreal motoru olduğunda, doğal olarak FPS severlerin beklentisi bir hayli artacaktır.

Oyun sadece sürekli ilerleyen bir koridor FPS’inden daha fazlasını sunuyor. Öyle boş boş koşarak düşman robotlardan kaçamıyoruz, aynı zamanda belirli bulmacaları da çözmemiz gerekiyor. Daha ilk dakikalarda kendinizi ister istemez Dead Space’deymiş gibi hissedebilirsiniz ancak korku öğelerinden tamamen uzak olduğunu belirteyim.

Ses ve atmosfere genel olarak bakıldığında, şimdilik rahatsız eden bir nokta yok. Sadece tekrar eden koridor sistemi, bir süreden sonra insanın canını sıkabiliyor. Hani bulmaca denildiğinde, insan biraz daha zor içerikler bekliyor ancak yarından itibaren bu durumu daha net algılayabileceğiz. O yüzden şimdiden, bu durumu bir eksi olarak değerlendirmemek lazım.

Dark Raid piyasaya çıktığından itibaren, beta sürecinde yer alan bug’ları ve optimizasyon sorunlarını çözemezse ne yazık ki tarihin tozlu sayfalarındaki yerini alabilir. Zira bir droidi yönlendirdiğimiz için, ölümlerden tutun, karakterin yürüyüşü bile önemli bir detay. Bu tarz önemli detaylar gözden kaçmazsa, kendisini rahat bir şekilde kurtarabilir. Bakalım Dark Raid’in geleceği ne kadar parlak? Bekleyip göreceğiz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Featuring Recent Posts WordPress Widget development by YD