Son zamanlarda AAA oyunların diğer türdeki oyunlara oranla çok daha geride kaldığını hepiniz illa ki fark etmişsinizdir. Bu konu için şu ana kadar ki elimizde bulunan en gerçekçi neden oyun teknoljisinin bir anda çok hızlı gelişmesi gösterilebilir. Oyun dünyasının içinde yer alan Christofer Sundberg ise gayet samimi açıklamalarda bulundu. Görünüşe göre o da bizlerle aynı fikirde.
“Oyunlar evrimleşti, teknoloji evrimleşti ancak iş anlamında bizler hala 15 sene önce neredeyse orada takılıp kalmış durumdayız. Bütçeler büyürken riskler azalıyor.”
“Dağıtımcılar üç yıl boyunca hit olacak projeler yapmak uğruna strese girerken yapımcılar da dağıtımcıların her hareketine esnek kalabilmek adına çaba sağlarken sinirden deliriyor. Bu denklemde herkesi memnun etmek mümkün değil.”
“60 dolara satılan geleneksel oyunlardan çok azı para kazanıyor ve artık eskiden mantıklı gelen şeyler artık akla yatkın gelmiyor. Dağıtımcılar ve geliştiriciler 5 ila 8 saat uzunluğundaki oyunlara verdikleri yatırımın karşılığını alamıyorlar.”
“AAA oyunlarına yapılan yatırımlar bu günlerde o kadar devasa boyutlarda ki 200 milyon oyuncunun hepsi o oyunu tek tek alsa bile yeni nesle özel oyun olmasına rağmen maliyeti kurtarmıyor.”
İşin ilginç yanı ise şu sıralar oldukça merak edilen Mad Max oyununun da Sundberg’den çıkacak olması. Özellikle yapımcılar üzerindeki baskısı ile bilinen Warner Bros. tarafından dağıtılacak oyun da bir AAA oyunu olarak geçiyor literatürde.
Bu konuda ise Sundberg şunları söylüyor:
“Her ne kadar yeni nesillerin ilk satış rakamları fantastik olsa da benim açımdan rahat olmak için daha erken. Umuyorum ki zamanla gelişimler göreceğiz. Misal Titanfall ve Destiny bu konuda büyük umut verici yapımlar.”
0 Comments